Mój Play: Reklamacja w Play / kompetencja pracowników. - Mój Play

Skocz do zawartości

  • (2 strony)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Reklamacja w Play / kompetencja pracowników.

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   err Ikona

  • Kotleciarz
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 7
  • Rejestracja czw, 26 mar 09
  • Miejscowość:Gdynia/Łódź

Napisano 26 marzec 2009 - 11:25

Jak wygląda sposób rozpatrzenia reklamacji w Play? Sposób ten jest przykładem jak "nieświadomego" klienta można robić w "konia".

12 lutego 2008 wysłałem reklamację w postaci e-mail, która została zarejestrowana dopiero 15 lutego - zastanawia mnie czy opieszałość wynika z tak wielkiej ilości reklamacji, czy może z bardzo złej organizacji pracy. Zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 o Prawie telekomunikacyjnym (Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 nr. 171 poz. 1800) mówi:
"Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona." oczekiwałem na odpowiedź w wyznaczonym przez ustawę terminie.

Czekałem, czekałem i 18 marca postanowiłem poinformować, iż miło mi, że reklamacja została uznana za zasadną oraz czas na spełnienie moich żądań. 24 marca otrzymałem odpowiedź:
"Witamy serdecznie, informujemy, że niniejsze pismo zostanie wysłane na adres korespondencyjny. Pozdrawiamy, Beata ****** specjalista ds. obsługi klienta Warszawa, dnia 24 marca 2009 roku Pan Kamil T. ul. ******** Nr telefonu: 48793****** Nr zgłoszenia: ******* Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie dotyczące zapytanie o status zgłoszenia, które wpłynęło do nas w dniu 18 marca 2009 roku za pośrednictwem infolinii Play. Jest nam przykro z powodu zaistniałych niedogodności. Jednakże Pańskie zgłoszenie ******* jest nadal w trakcie rozwiązywania. Zostało ono skierowane do działu eksperckiego w celu jego szczegółowego przeanalizowania. Jak tylko sprawa zostanie wyjaśniona, zostanie Pan o tym poinformowany. Bardzo prosimy o cierpliwość. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.moj.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem Beata ***** specjalista ds. obsługi klienta".

Pani Beata (gwiazda), specjalistka ds. klienta, pracująca w dziale reklamacji nie zna obowiązującego w Polsce prawa. Znaczy się, Pani specjalistka napisała mi, że mam być cierpliwy, a operator będzie łamał obowiązujące przepisy, tak jakbym to ja był dla operatora, a nie odwrotnie. Dlatego, by było jasne, to operator jest dla mnie i operator stracił właśnie klienta, bo takiej firmie ufać nie mogę.

Sprawę oczywiście skieruję do UOKiK, gdy tylko dotrze do mnie to pisemne uzasadnienie i ciąg dalszy będzie już mniej przyjemny dla FIRMY. Jestem przekonany, iż nie jestem jedyną osobą, a co za tym idzie, zapraszam kolejne osoby, które mają problemy z operatorem - z przyjemnością pomogę od strony prawnej :)

Pozdrawiam.

/edytowałem dodając opis tematu by nie został po raz kolejny zmieniony.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   aero Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Vip
  • Postów 688
  • Rejestracja wto, 29 sty 08
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Polska
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Play Abonament

Napisano 26 marzec 2009 - 11:47

err napisał:

Sprawę oczywiście skieruję do UOKiK, gdy tylko dotrze do mnie to pisemne uzasadnienie i ciąg dalszy będzie już mniej przyjemny dla FIRMY. Jestem przekonany, iż nie jestem jedyną osobą, a

zgadza się.
Nie jesteś sam ;)
Ja swoich praw nie mogłem wywalczyć przez reklamacje w play, więc złożyłem skargę do UKE.
Ostatnio dostałe,m info od nich że sprawa jest już w toku. Czekam na zakończenie sprawy obecnie ;]
Pozdrawiam
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   502066726 Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 591
  • Rejestracja pią, 06 kwi 07
  • Miejscowość:Posen

Napisano 26 marzec 2009 - 12:53

err, myslisz ze pani Beata robi co specjalnie? siedzi cale dnie na kompie i tylko robi kopiuj/wklej, bo tak jej kazano. a co do dlugosci czasu reklamacji, to fakt faktem, play przegina, aczkolwiek podejrzewam, ze to samo jest u innych opow. skladanie skarg, to na moje troche po bandzie, ale moze to coswrszcie zmieni.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   err Ikona

  • Kotleciarz
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 7
  • Rejestracja czw, 26 mar 09
  • Miejscowość:Gdynia/Łódź

Napisano 26 marzec 2009 - 13:41

Po to są przepisy by je przestrzegać. Jeśli ja nie zapłacę na czas fakturę to będą wszczęte środki egzekucyjne, za które ja będę musiał zapłacić, tak więc jeśli Play łamie prawo...

Jeśli Pani Beata pracuje na zasadzie "kopiuj/wklej" (co faktycznie może być prawdą) to tym szybciej muszę przenieść swoje interesy do konkurencji.

Jak to nazwałeś "poza bandą" to jest chamskie traktowanie mnie jako klienta, a na to nie pozwolę. Jako konsument mam instrumenty prawne, które pozwalają mi na walkę z taką "jakością".
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   502066726 Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 591
  • Rejestracja pią, 06 kwi 07
  • Miejscowość:Posen

Napisano 26 marzec 2009 - 13:47

err, zanim dojdzie do egzekucji, to Ci zadzwonia i uprzedza, ze masz 5 dni :] znam z doswiadczenia ;) co do konkurencji - podejrzewam ze wszedzie jest tak samo. zalezy na kogo trafisz. znam np. osobe, ktora przez rok pracowala w plusie, od prawie roku pracuje w play, a nie potrafi klientowi udzielic podstawowej informacji i ze tak powiem, nie na nią bata.

nie dziwie sie, ze jestes sfrustrowany, osobiscie czekam jak sie zakonczy cesja na mnie. jedyne co moge poardzic, to zasypac ich mejlami z ponagleniem.
0

#0 Bot Reklamowy

  • Reklama
  • Grupa Reklama

Napisano --



#6 Użytkownik nie jest zalogowany   typ009 Ikona

  • Pociskacz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupa Pracownicy Play
  • Postów 2694
  • Rejestracja wto, 20 mar 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Rybnik
  • Operator:Era
  • Taryfa:Mix w Play

Napisano 26 marzec 2009 - 15:23

super, zawsze chciałem czytać Wasze zgłoszenia. Na szczęście teraz jest to możliwe.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Claudec Ikona

  • Play boy
  • PipPipPip
  • Grupa Vip
  • Postów 396
  • Rejestracja pią, 23 mar 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Łaziska Górne
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Play Fresh(pre-paid)
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 26 marzec 2009 - 15:29

err, nie ty jeden masz takie problemy, ja na reakcje w sprawie mojej reklamacji czekałem 2 miesiące. Za przekroczenie czasu oczekiwania dostałem 10min do wszystkich sieci :| Tzn jeszcze tych minut nie mam, napisałem zgłoszenie że zgadzam się na te 10min :P Będę teraz czekać kolejne 2 miesiące na reakcje...

[ Dodano: 2009-03-26, 15:30 ]
Osobiście uważam że Obsługa Klienta jest fatalna, na szczęście rzadko do nich pisze.
Jabber ID: claudec@djabber.pl
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   krzychu.pl Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 515
  • Rejestracja pon, 06 paź 08
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:centralna polska
  • Operator:Era
  • Taryfa:Mix w Play
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 26 marzec 2009 - 17:20

err napisał:

Sprawę oczywiście skieruję do UOKiK, gdy tylko dotrze do mnie to pisemne uzasadnienie i ciąg dalszy będzie już mniej przyjemny dla FIRMY. Jestem przekonany, iż nie jestem jedyną osobą, a co za tym idzie, zapraszam kolejne osoby, które mają problemy z operatorem - z przyjemnością pomogę od strony prawnej


a czy reprezentujesz jakąś kancelarię prawniczą czy co? ;)

err, zgadzam się z Tobą, obsługa klienta w Play jest w większości na żenująco niskim poziomie, każdy działa na zasadzie by jak najszybciej puścić sprawę gdzieindziej, byle dalej od niego. Sam mam 2 zgłoszenia obecnie, na 1 sprawę czekam już prawie miesiąc...

502066726 napisał:

aczkolwiek podejrzewam, ze to samo jest u innych opow


502066726, z autopsji wiem, ze jest podobnie w TP czyli Błekitna Linia...
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   pdecu Ikona

  • Leniwiec
  • Pip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 63
  • Rejestracja czw, 20 mar 08
  • Miejscowość:Gdańsk

Napisano 26 marzec 2009 - 20:41

Ej no, ale skoro minął czas na rozpatrzenie reklamacji, to teraz tylko należy wymagać by Play zrobil to, o co prosilismy w reklamacji, a nie czekac na sprawdzenie sytuacji.

Ja tam np. licze, ze Play nie rozpatrzy mojej reklamacji na czas, bo zawarte tam jest kilka waznych problemow, a jak okaze sie, ze nie rozpatrza w ciagu 30 dni, to bedzie znaczylo, ze uznali bardzo duzo ;]

Dlatego dobrze jest zawierac rozne żądania w reklamacji, np. "W zwiazku z niedogodnoscami/(czy czyms tam) zwracam się o nadanie mi rekompensaty w wysokości 60 minut do wszystkich sieci oraz korekty kosztów za wszystkie smsy, jakie zostały wysłane od XX-XX-XXX" (jezeli np. problem dotyczył tego, ze smsy powinny wg nas byc bezplatne, a byly platne).

No bo dlaczego mamy niby czekac, az oni to rozpatrza? Mieli 30 dni, ktoś kiedys stwierdził, ze te 30 dni to wystarczajaco duzo czasu, a jak sie ktos nie bedzie ich trzymał- uznaje sie, ze reklamacja byla zasadana i się ją uznaje. I tak było w Waszych przypadkach ;]
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   mery Ikona

  • Leniwiec
  • Pip
  • Grupa Pracownicy Play
  • Postów 100
  • Rejestracja wto, 08 lip 08
  • Płeć:Kobieta
  • Miejscowość:się da:P
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Play Limitowany
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 26 marzec 2009 - 22:25

reklamacja zostanie uznana za zasadna - owszem - ale to nie znaczy, ze otrzymasz wszystko, czego zadasz, bo Twoje wymagania moga byc zbyt wygorowane w stosunku do poniesionych strat :P
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   err Ikona

  • Kotleciarz
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 7
  • Rejestracja czw, 26 mar 09
  • Miejscowość:Gdynia/Łódź

Napisano 27 marzec 2009 - 11:28

mery napisał:

reklamacja zostanie uznana za zasadna - owszem - ale to nie znaczy, ze otrzymasz wszystko, czego zadasz, bo Twoje wymagania moga byc zbyt wygorowane w stosunku do poniesionych strat :P


Uznanie reklamacji za zasadną jest równoznaczne z uznaniem żądania, które zawarte jest w reklamacji. Oczywiście, możesz nie dostać tego co żądałeś w reklamacji, jednak od tego masz już sąd cywilny, a wykładnia jest jasna - brak ustosunkowania się do reklamacji przez podmiot zobowiązany do jej rozpatrzenia, brane jest na korzyść konsumenta.

To jest jasne, że nie możesz żądać astronomicznych kwot, jako rekompensaty za to, iż zablokowano Ci bezpodstawnie rozmowy wychodzące na dzień, ale jeśli straciłbyś ważny kontrakt, ponieważ kontrahent zrezygnowałby, gdyż Ty z winy operatora nie mogłeś się z nim połączyć to już inna sprawa, którą warto przedstawić w sądzie cywilnym.

Tylko pytanie, komu się chce biegać po sądach by uzyskać kwotę miesięcznego czy dwumiesięcznego wynagrodzenia.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   pidzej Ikona

  • Tubylec
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa Moderatorzy
  • Postów 1413
  • Rejestracja wto, 15 maj 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Warszawa
  • Zainteresowania:Mam
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Inna
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 27 marzec 2009 - 12:17

err napisał:

Tylko pytanie, komu się chce biegać po sądach by uzyskać kwotę miesięcznego czy dwumiesięcznego wynagrodzenia.


ja bym chętnie pobiegał, przyda mi się kasa ;)
kliknięcie "pomógł", mi też pomoże i na pewno dowartościuje

Cała Polska czyta klientom, regulaminy promocji, codziennie!
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   pdecu Ikona

  • Leniwiec
  • Pip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 63
  • Rejestracja czw, 20 mar 08
  • Miejscowość:Gdańsk

Napisano 27 marzec 2009 - 20:27

[quote="err"][quote=mery]

To jest jasne, że nie możesz żądać astronomicznych kwot, jako rekompensaty za to, iż zablokowano Ci bezpodstawnie rozmowy wychodzące na dzień, ale jeśli straciłbyś ważny kontrakt, ponieważ kontrahent zrezygnowałby, gdyż Ty z winy operatora nie mogłeś się z nim połączyć to już inna sprawa, którą warto przedstawić w sądzie cywilnym.[/quote]

I mysle, że tu jest właśnie ten cały "myk"...

Bo po to operator ma 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, by nie dopuścił, by ktoś sobie zażądał np 10 000zł odszkodowania, bo nie przyznano mu pakietu 200 SMS na czas. No bo niby dlaczego w ciągu 30 dni nikt nie był w stanie odpowiedzieć na reklamację? Nawet jeżeli nie udało się wyjaśnić wszystkich aspektów reklamowanej sytuacji, lepiej zamknąć reklamację i napisać, że Play nie zgadza się na proponowaną formę rekompensaty lub po prostu oferuje jakieś 10 minutek ;)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Jarem Ikona

  • king nothing!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupa Vip
  • Postów 2344
  • Rejestracja nie, 04 lis 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Nowy Sącz
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Play Limitowany
  • Internet w Play?:Tak

Napisano 27 marzec 2009 - 23:12

Osobną sprawą tutaj jest forma w jakiej pisane są reklamację.No to jest masakra w wielkim wydaniu czasami. Nagminne skróty myślowe, mylenie pojęć, zagmatwanie w opisie sytuacji...
Regret? That's fucked up word.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   bacardi80 Ikona

  • Leniwiec
  • Pip
  • Grupa Pracownicy Play
  • Postów 54
  • Rejestracja sob, 03 sty 09
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Z nienacka
  • Operator:PLAY
  • Telefon:9700
  • Taryfa:Play Limitowany
  • Internet w Play?:Tak

Napisano 28 marzec 2009 - 10:15

Cytat

To jest jasne, że nie możesz żądać astronomicznych kwot, jako rekompensaty za to, iż zablokowano Ci bezpodstawnie rozmowy wychodzące na dzień, ale jeśli straciłbyś ważny kontrakt, ponieważ kontrahent zrezygnowałby, gdyż Ty z winy operatora nie mogłeś się z nim połączyć to już inna sprawa, którą warto przedstawić w sądzie cywilnym.


Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych
przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów

4. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Operator
ponosi wobec Abonenta odpowiedzialność w zakresie poniesionej przez
Abonenta szkody, z wyłączeniem utraconych korzyści i przy uwzględnieniu
zasad określonych poniżej.


Obawiam się, że pozew zostałby oddalony - proszę pamiętać o tym, że nie mamy w naszym kraju prawa precedensowego jak w Stanach i u nas za oblanie się kawą nie zostawiamy milionerami.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   krzychu.pl Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 515
  • Rejestracja pon, 06 paź 08
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:centralna polska
  • Operator:Era
  • Taryfa:Mix w Play
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 28 marzec 2009 - 11:40

bacardi80 napisał:

Obawiam się, że pozew zostałby oddalony - proszę pamiętać o tym, że nie mamy w naszym kraju prawa precedensowego jak w Stanach i u nas za oblanie się kawą nie zostawiamy milionerami.


nie jest przesądzone czy zostałby oddalony, tak jak pisał err, trzeba udowodnić jakie straty się poniosło/ jakie utracone przyszłoe pożytki.

u nas jest system prawa kontynentalnego i wtedy trzeba szukać odpowienich przepisów w ustawach - i takie są właśnie w kodeksie cywilnym, który bezsprzecznie wyżej stoi ponad postanowieniami regulaminowymi jakiegokolwiek operatora.
0

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Jarem Ikona

  • king nothing!
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupa Vip
  • Postów 2344
  • Rejestracja nie, 04 lis 07
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Nowy Sącz
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:Play Limitowany
  • Internet w Play?:Tak

Napisano 28 marzec 2009 - 12:24

krzychu.pl, Podpisując umowę zgadzasz się na regulamin, który operator Ci daje. Jeżeli tam by było, że może w każdej chwili i bez podawania przyczyn wyłączyć Ci sygnał i że reklamację u niego trwają do 120 dni, to zgadzasz się na to wszystko. Oczywiście Prawo stoi wyżej niż regulamin, ale . .
Regret? That's fucked up word.
0

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   bacardi80 Ikona

  • Leniwiec
  • Pip
  • Grupa Pracownicy Play
  • Postów 54
  • Rejestracja sob, 03 sty 09
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Z nienacka
  • Operator:PLAY
  • Telefon:9700
  • Taryfa:Play Limitowany
  • Internet w Play?:Tak

Napisano 28 marzec 2009 - 13:18

krzychu.pl teoria a praktyka....życzę powodzenia przy takiej sprawie, z pewnością będzie precedensem w skali kraju.

Natomiast zgodzę się co do wyższości k.c. nad regulaminem, który jest tylko wzorcem umownym a nie aktem prawnym. Należy jeszcze pamiętać o Prawie telekomunikacyjnym.
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   krzychu.pl Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPipPip
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 515
  • Rejestracja pon, 06 paź 08
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:centralna polska
  • Operator:Era
  • Taryfa:Mix w Play
  • Internet w Play?:Nie

Napisano 28 marzec 2009 - 13:42

Jarem, dobrze wiesz, że operatorzy (nie tylko komórkowi) wypisują różne bzdury w regulaminach, to że ja podpisuję się pod tym regulaminem nie oznacza, że zrzekam się w pszyszłości na powoływanie przepisów polskiego prawa. I to też nie oznacza, że sankconuje bezprawie jeżeli jakiś operator by to czynił.

znane są przypadki, że uokik nakazuje zmiany regulaminów, są też listy klauzul niedozowlonych. Ale to sprawa na osobny temat.

Na poczatku można rozwiązywać spór na zasadzie porozumienia, i słusznie bo nie ze wszystkim trzeba się zwracać od razu do UKE czy UOKiK. Jednak gdy widać wyraźnie, że operator zaczyna niedotrzymywać ustwowych obowiązków/terminów (w tym przypadku rozpatrzenia reklamacji) nie przejawia woli i chęci porozumienia to wtedy trzeba zwrócić się już do powołanych do tego instytucji publicznych.

bacardi80, zostaw precedensy i system precedensowy w spokoju, bo jesteśmy w Polsce
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   broda Ikona

  • Kotleciarz
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 9
  • Rejestracja czw, 05 mar 09
  • Płeć:Mężczyzna
  • Operator:PLAY
  • Taryfa:One Play

Napisano 28 marzec 2009 - 19:40

bez sensu...

przypuszczam, że kwestia jest tylko taka:
1. err jeśli rzeczywiście straciłeś kontrahenta to walcz o swoje. łatwe to nie jest.
2. jeśli jest inaczej - no cóż... Twoja sprawa zresztą co zrobisz.

generalnie dyskusja cała o prawach, reklamacjach, terminach itd. jak wyżej to tylko kwestia rozmowy typów ludzkich osobowości Panowie i Panie: albo będzie człowiek, którego w ogóle nie będzie interesowała go pokojowa próba rozwiązania problemu, albo taki który w swej cierpliwości będzie zasypywał operatora ponagleniami i/lub mailami czy telefonami w kwestii swej sprawy, albo taki który "oleje sprawę" mówiąc kolokwialnie i przejdzie nad błędem operatora do porządku dziennego..

tak to ja widzę. moim prostym widzeniem.
0

  • (2 strony)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych